Consumer
Duurzamer worden betekent niet alleen bedrijven groener en socialer maken, maar ook het bedrijfsmodel vernieuwen en versterken voor toekomstig succes.
Consumer heeft een diverse portfolio van consumentgeoriënteerde bedrijven: jonge ‘digital native’-bedrijven en gevestigde waarden, B2B en B2C, merk- en merkloze producten, productie en distributie. Samenwerking, kennis, ervaring, gedrevenheid, netwerk en complementariteit zijn essentieel voor succesvolle duurzame groei en waardecreatie. De ondernemers achter en het management van onze bedrijven kunnen rekenen op het Consumer-team als trouwe partner en 'compagnon de route' die volop mee de schouders wil zetten onder het verdere groeiparcours van de onderneming.
Investeringsfocus
- Food & Beverage
Gezonde, duurzame en lekkere voeding en dranken, ten behoeve van de bewuste consument, zowel lokaal als in internationale markten - Home & Family
Hoogwaardige producten en diensten voor huis, tuin en gezin, afgestemd op een comfortabel en aangenaam leven - B(2B)2C / D2C Products and services
Overige toekomstgerichte producten en diensten in groei- en duurzaamheidssegmenten
Investeringscriteria
Joolz
Wat een rit!
Gimv investeerde in 2016 in het snelgroeiende Joolz dat luxe kinderwagens ontwerpt en verkoopt. Joolz inspireert jonge families om een duurzame en betere wereld te creëren voor hun kinderen. Het bedrijf focust daarom o.a. op circulariteit in de productie en ergonomie in het gebruik. Tijdens het partnership met Gimv is Joolz structureel uitgebouwd tot een van de toonaangevende merken in het ‘juvenile’ segment. Met succes werden nieuwe en ‘award winning’ productlijnen gecreëerd en uitgerold.
In Nederland werd de leidende positie van Joolz verstevigd, terwijl er ook internationaal een flinke expansie is gerealiseerd, met o.a. sterke groei in Zuid-Europa, US en Azië. Daarnaast werd een omnichannel strategie geïmplementeerd die inzet op het bewerkstelligen van de beste consumentenervaring en kwaliteitsvolle dienstverlening. In combinatie met een gerichte aanwezigheid, zowel online als op social media, heeft Joolz een sterk merk en een hele trouwe klantenbasis opgebouwd. Ten slotte werden bedrijfsprocessen en IT-systemen verder gedigitaliseerd en op punt gezet om het bedrijf groei- en dus toekomstbestendig te maken.